Hoofdpijn therapie

Meer dan de helft van de mensen in Nederland heeft wel eens last van hoofdpijn. De oorzaak van hoofdpijn is niet altijd duidelijk. Vaak is het onschuldig en snel weer verdwenen uit het dagelijks leven.

Helaas blijven veel mensen maanden tot jaren doorlopen met aanhoudende en/ of terugkerende hoofdpijnen. Deze momenten kunnen het kwaliteit van leven behoorlijk negatief beïnvloeden.

Juist daarom is het van belang om manieren aan te leren hier zo goed mogelijk mee om te gaan. De laatste jaren is er binnen de fysiotherapie steeds meer bekend geworden omtrent deze klachten.

Fysiotherapie en manuele therapie kunnen erg effectief zijn. Samen met u kunnen wij de pijn verlichten, de oorzaak aanpakken en zorgen dat dit onder controle blijft!

Hoofdpijn therapie behandelingen
Uw fysiotherapeut of manueel therapeut gaat samen met u besluiten wat de beste behandeling is om uw hoofdpijnklacht te beïnvloeden. Dit zal gebeuren na het vraaggesprek en het onderzoek. Aangezien er verschillende vormen van hoofdpijn zijn is dit een erg belangrijk onderdeel. Aangezien hoofdpijn vaak meerdere oorzaken heeft gaat er ook gekeken worden of er relaties zijn met andere regio’s, bijvoorbeeld de nek en de boven rug regio.

De behandeling voor hoofdpijn kan onder andere de volgende mogelijkheden bevatten:

• Uitleg over de aard en de soort van de hoofdpijn
  • Oefeningen om de spierconditie en aansturing te verbeteren ( bijvoorbeeld de nek)
  • Houdingsadviezen
  • Manuele therapie / mobilisatie therapieën
  • Ontspanningstherapie / vroegtijdig herkennen van klachten
  • Triggerpoint behandelingen
  • Dry needling
  • Kaak fysiotherapie

U zult behandeld worden middels de nieuwste inzichten binnen de fysiotherapie en manuele therapie. De behandelingen zijn gericht op korte en lange termijn effecten. Snel minder klachten, maar m.n. ook het weghouden / langer beïnvloeden van de problematiek.

Veel hoofdpijnklachten kunnen door een brede aanpak van de klacht van 70-100% beïnvloed worden.
Over het algemeen zal de klacht het best beïnvloed worden door het toepassen van meerdere behandelvormen. Bij Fysio Fit Hoogeveen bieden wij alle mogelijke behandelvormen aan om uw klacht te beïnvloeden.